Facebook Pixel
Brochure • Film • Diverse > klik her

Arbejdsmiljø • CSR

CSR • Corporate Social Responsibility CSR-rapport: Læs side 24 - 26 >
MUNCHOLM er godkendt af Arbejdstilsynet og overholder kravene fra arbejdsmiljølovgivningen om arbejdspladsvurdering.
MUNCHOLM er en mellemstor virksomhed med 15-25 medarbejdere bestående af kvinder og mænd. På trods af det beskedne antal medarbejdere i selve MUNCHOLM, betragter vi os dog som en stor spiller på markedet, da vores hold af samarbejdspartnere repræsenterer nogen af de allerstørste inden for hver industri.

Alle ansættelser er sket på baggrund af faglige og sociale kompetencer, som kan skabe værdi for virksomheden.
MUNCHOLM er en rummelig virksomhed, hvor der er plads til forskellighed, både hvad gælder køn, etnicitet, politisk og religiøs overbevisning.



Social inklusion
Vi hos MUNCHOLM ved, hvor meget arbejdet fylder i vores identitet. Derfor har vi også fuld forståelse for, at der er personer der af fysiske eller psykiske årsager ikke har muligheder for at varetage et fuldtidsjob, men som ønsker at blive inkluderet i samfundet og varetage et job i det omfang, det er dem muligt.

Vi er af den opfattelse, at alle mennesker skal have muligheden for at arbejde når de har viljen - den form for respekt og støtte skylder vi vores medmennesker. Vi tilbyder derfor ansættelse til personer, der kan varetage et skånejob, så snart vi har arbejdsopgaver, der passer til sådan en stilling. 



Trivsel
Det er vigtigt for os, at alle medarbejdere trives på arbejdspladsen, og derfor har alle medarbejdere mulighed for at gå direkte til direktøren, så snart medarbejderen har noget på hjerte. Problemer skal løses hurtigt og med en åben dialog, fordi glade medarbejdere er effektive medarbejdere.

Hos MUNCHOLM har vi en flad organisationsstruktur, hvor alle medarbejdere bliver hørt og respekteret, og hvor der er en uformel tone. Dette bidrager til god dialog, hurtige beslutningsprocesser, færre misforståelser og et behageligt arbejdsmiljø.

Medarbejdernes udvikling og trivsel ligger MUNCHOLM meget på sinde, og derfor udføres der årligt MUS-samtaler, hvor der i fællesskab tales om præstationer og fremtidige målsætninger. Disse samtaler bidrager til at udvikle det enkelte individ og  skabe et team, som arbejder homogent sammen og i fællesskab oplever succes og skaber resultater.

MUNCHOLMs største aktiv er vores medarbejdere.
Derfor gør vi vores til, at der sikres et optimalt arbejdsmiljø for vores medarbejdere, så vi undgår overanstrengelser, skader og reducerer sygedage.



Arbejdsstilling • kontormedarbejdere
Medarbejderne sidder størstedelen af deres arbejdsdag ved deres skrivebord. Vi har derfor indkøbt hæve/sænke-borde, så medarbejderne ikke bliver fastlåst i den samme arbejdsstilling. Bordets egenskaber giver medarbejderne muligheden for at skifte positioner, så der sikres de bedste ergonomiske forhold.

Medarbejderne er samtidig blevet tilbudt head-set, så de undgår at overbelaste arm og led ved de mange telefoniske opringninger, der bliver foretaget hver dag. Den gentagne bevægelse, når telefonrøret løftes, samt nakken og håndleddets position under selve samtalen har vist sig at skabe spændinger og belastning af muskler og led. Vi ser det derfor som god sund fornuft at tilbyde alternativer til vores medarbejdere, så deres arbejdsstillinger varieres, og skader og belastning undgås.



Håndtering af maskiner
De medarbejdere hos MUNCHOLM, som betjener virksomhedens maskiner, har alle fået nøje instruks i håndtering og sikker adfærd omkring disse maskiner. Der er således ingen medarbejdere, som påbegynder arbejde på virksomhedens maskiner uden at have gennemført et introduktionsforløb.
Medarbejderne bliver uddannet i korrekt håndtering af maskinerne, samt sikkerhedsprocedure i forhold til korrekt arbejdsstilling så overbelastninger og ulykker undgås.

De medarbejdere, som håndterer virksomhedens maskiner, står primært på et stødabsorberende underlag. Underlaget giver efter og sikrer derfor de bedste ergonomiske forhold for medarbejdernes arbejdsstilling i forhold til at mindske belastning af knæled, ankler, ryg mm. 



Førstehjælp

Vi har hjertestarter og er uddannet i førstehjælp og vi bliver regelmæssigt uddannet af Sundhedspartnerdk i førstehjælp og genoplivning med hjertestarter.

Sundhedspartnerdk

Arbejdsstilling
For at hjælpe hver enkelt medarbejder med at finde de korrekte arbejdsstillinger har vi også fået professinel hjælp af Sundhedspartnerdk. Samtlige medarbejdere fik desuden demonstreret diverse afspændingsøvelser.



Sygefravær
Trivsel, arbejdsmiljø og arbejdsopgaver har stor betydning i forhold til medarbejdernes helbred og antallet af sygedage. Derfor bestræber vi os på at skabe de mest optimale rammer for vores medarbejdere og reducere sygedage til et minimum.

Vi noterer sygedage efter ferieåret. Et år i forhold til registrerede sygedage løber således fra 1. maj til 30. april. Medarbejdere registreres som sygemeldte, hvis de af fysiske eller psykiske helbredsmæssige årsager ikke har mulighed for at møde på arbejde.

 

Kontakt os T: +45 8621 5055

Henrik Kjær

Henrik Kjær
Marketing • IT • Web
[email protected]

Arbejdsmiljø • CSR

Flere visninger

Info-bjælke

Retur til top > Klik her